Igualada, 28 d’octubre de 2025
El Camp Municipal de Futbol de Les Comes d’Igualada ha estat l’escenari de la signatura del conveni de col·laboració entre la Unió de Consells Esportius de Catalunya (UCEC) i la Fundació Esportiva d’Arenys de Mar – Fundació Fedamar, entitat impulsora de la Lliga WeLeague7, una competició que promou la inclusió de persones amb discapacitat intel·lectual o física a través de la pràctica esportiva.
L’acord estableix un marc de col·laboració estable per facilitar la implementació i el desplegament de la WeLeague7 arreu de Catalunya, amb el suport dels Consells Esportius, que coordinaran la presència i formació dels tutors/es de joc, figures clau per garantir el bon desenvolupament dels partits i la transmissió dels valors de l’esport.
Una competició que trenca barreres
L’acte ha comptat amb la participació de representants institucionals i del món esportiu.
Patrícia Illa, regidora d’Esports d’Igualada, presidenta del Consell Esportiu de l’Anoia i secretària de la UCEC, ha obert l’acte destacant que: “Aquest projecte exemplifica la raó de ser dels Consells Esportius: fer de l’esport una eina per a la inclusió, la convivència i la igualtat. Ens sentim molt orgullosos que Igualada aculli un acord com aquest, que situa l’esport al servei de les persones.”
En representació de la Fundació Fedamar, Enric Cervera ha subratllat la importància d’aquesta col·laboració: “La WeLeague7 neix amb una vocació clara: la no discriminació a l’esport. Volem construir una lliga on tots els equips se sentin part d’una mateixa família esportiva. Amb la UCEC compartim els valors i la visió d’un esport per a tothom, sense exclusions.”
El president de la UCEC, Jaume Domingo Planas, ha posat en valor el paper dels Consells Esportius com a eix vertebrador del projecte: “Aquesta col·laboració és un pas endavant per fer créixer l’esport inclusiu a Catalunya. Els Consells Esportius són la xarxa que connecta el territori, i avui demostrem que la cooperació entre institucions, fundacions i clubs és la clau per avançar cap a un esport més humà i accessible.”
La veu del territori: Magic Dream Team Anoia
L’entitat Magic Dream Team Anoia, representada per Sònia Rodríguez, ha compartit la seva experiència directa dins la competició, posant en valor l’impacte social de la WeLeague7: “Per nosaltres, la WeLeague7 és molt més que una competició. És un espai on els jugadors poden créixer, expressar-se i sentir-se part d’un equip. L’esport és una eina transformadora i aquest projecte ho demostra cada setmana al camp.”
Una aliança per a l’esport inclusiu
Amb aquest acord, la UCEC i la Fundació Fedamar consoliden una aliança estratègica per fer arribar la WeLeague7 a tot el territori català, amb l’objectiu comú de promoure la igualtat d’oportunitats, la participació activa i la integració social a través de l’esport.
La WeLeague7 compta actualment amb la participació dels Consells Esportius del Vallès Oriental, Alt Penedès, Garraf, Baix Llobregat, Anoia, Vallès Occ Sabadell, Vallès Occ Terrassa, La Selva, Bages i Barcelona (CEEB), que col·laboren activament en la coordinació territorial i la gestió dels tutors/es de joc.
La UCEC i la Fundació Fedamar han volgut agrair la implicació, compromís i professionalitat de tots els Consells Esportius que fan possible aquest projecte i contribueixen, des del territori, a construir una Catalunya esportiva més inclusiva, equitativa i solidària.


